Saturday, February 11, 2012

Sayang Kerana ALLAH..:)



Untuk awak yang saya sayang kerana Allah :)

Saya faham keadaan awak,
awak nak berubah kan. Awak, kasih sayang Allah itu sangat dekat. Tak perlu susah-susah cari, buka sedikit ruang dekat hati awak untuk Allah, insyaAllah, lama2 hati awak terbukak untuk menjadi seorang perempuan yang taat pada agama.

Saya nak awak tahu,
indahnya hidup bila yang kita harapkan hanya kasih sayang Allah. Indah sangat. Tak pernah saya terasa sebahagia ini dalam hidup saya. I have everything in my life. Thank you Allah for that. I have branded gadgets, i can have almost everything i wanted. branded clothes, going oversea, everything. But, deep in my heart, jujur saya cakap, bahagia untuk benda2 tersebut tak boleh tanding dengan kebahagiaan bila saya taat dengan agama. Bila saya menutup aurat, bila semua yang saya buat semua untuk pleased Allah. Bahagiaaaaa sangat perasaan tu awak!

Saya faham sangat dengan situasi awak sekarang,
pelan-pelan ye. Tapi satu saya harapkan, awak kena lah berusaha mendapatkan kasih sayang Allah tu. Awak mintak tolong Allah. Allah kan baik, mesti dia tolong awak. Awak jangan cakap awak tak ready, sebab kalau awak cakap macam tu, nanti Allah sedih tau. Dia dah jaga awak betul, bagi awak rezeki, happiness, awak cakap awak tak ready nak dekat dengan Dia. Awak pikir macam mana Allah rasa. Ya Allah, berdosanya kita. Kita kecikkan hati ibu bapa pun kita dah berdosa, apatah lagi Allah. Sebab kasih sayang Allah dekat kita lagi besar dari kasih sayang parents kita tau. Awak, kebahagiaan apa lagi yang awak cari? takde satu pun hal-hal dunia boleh menandingi kasih sayang Allah.

Berusaha lah awak.
Semoga hidayah mengiringi awak. Tak perlu awak bandingkan diri saya dengan diri awak. Sebab di sisi Allah, tak siapa tahu. Boleh jadi awak lagi mulia di sisi Allah. so, kalau awak nak perasaan bahagia yang saya beritahu awak tu, awak kena la berubah. tak perlu ditunggu. Kita tak tahu bila kita mati kan. sama-sama kita perbaiki diri tau, saya selalu ada untuk awak. Saya mahu jadi kawan awak sampai syurga, insyaAllah :)

saya sayang awak, sebab tu saya nak awak berubah.
Love you because of Allah ya ukhti ♥

Saya sayang awak-awak yang lain jugak. Semua saudari seislam saya! ^-^

From FB jeff~

No comments: