Saturday, November 26, 2011

Salam Maal Hijrah..:)

Assalamualaikum.....

Alhamdulillah...Kita masih lagi diberi nafas lagi harini kan..TQ Allah:)

Hijrah bermaksud perpindahan dari satu tempat ke tmpt yg lain...Mama cerita, Nabi muhamad dulu mse berhijrah dari mekkah ke madinah jauhhh sgt2....

Masa mama pegi haji dulu mama ckp, mekkah ke madinah dlm 12 jam..mcm perjalanan dr utara ke selatan malaysia iaitu dari kedah ke johor...wow! jauh tu! Subhanallah... naik unta jerr...naik bus 12 jam..kalau unta?? bape hari?? ermh, tgh pikir n kira ni...>.<

So, kene amek ikhtibar semua ni taw adik2 dan kwn2...betapa nabi itu sgt tabah org nye..:)

Aku berharap sgt penghijrahan aku kali ni betol2 dpt mengubah diri aku...dari yg teruk kepada yg lebih baik even tak berapa baik lagi sebenarnya....at lwast, aku ley improve lagi kalau diberi kesempatan...:')

aku still lagi perlu baiki diri ini..tapi, aku puas hati sebb ramai yg selalu di sisi beri support dan seterusnya menasihat dan berusaha utk mengubah aku kpd yg lebih baik dan lebih matang...thanks a lot to my parents my family my friends, and my special friends...Love u all very much okey:)

Trully and serious to say that, tanpa korg, siapalah aku....aku perlukan sokongan dan bimbingan lagi...utk menjadi lebih baik dari segi sudut dan segala bahagian...InsyaALLAH!:)

Yang penting, Berusaha, Berdoa Dan bertawakal...InsyaAllah ALLAH pasti tolong..:))

Kalau bercerita tentang azam tahun lepas, Alhamdulillah Allah tunaikan impian aku utk memiliki kereta sendri dan pergi kedah utk hari paling penting seumur hidup aku iaitu hari konvokesyen aku...

Tapi, Allah taknak aku terlalu riak atau bangga mybe, Dia turunkan sakit utk mama dan terlantar di hospital hampir 2 minggu, mama n papa xdpt ikut aku ke UUM sintok, KEDAH... dan juga demam chicken pox yg agak teruk pada aku...

Tapi, aku terima semua tu dgn redha, aku tau, Dia lebih mengetahui segalanya....Aku tak kisah, malah aku rasa bersyukur sbb Allah masih mengingatkan aku pada siapa PENCIPTA aku...supaya aku lebih tahu utk bersyukur...:')

Aku BERHARAP sgt2 azam tahun baru ni, termakbul...
Aku tanam sgt dalam dan jauhhhhhh impian aku di sudut hati ni yg aku mahukn yg satu itu..
Sama2 kita berdoa utk azam tahun baru kita moga tercapai hendaknya...
InsyaALLAH aminnn....:')

Hingga bertemu lagi di lain waktu...Renung2 kan dan selamat beramal...:D
Hijrah itu PengOrbanan!! Hijrah itu PerjuaNgan!! Hijrah itu PersaudaraaN!! Hijrah Menuju Kemajuan!!! Oleh itu, Mari semua, Kita Sambut MAAL HIJRAH! :D

♥ oH, tERingat pLak mase Aku darJah 4 PertandiNgan Nasyid Kene nyaNyi Lagu ni Pakai kaiN Batek Lagi tuee~~!! hahahak! sweeeeeeettttt taW! >.<""

No comments: