Monday, October 31, 2011

Sumtimes..

Assalamualaikum....

Adeh, jari sakit la nk type byk2 ni...tapi nk type jugak...buhsan cz tak keje arini...hihi:D
jOm mmbebel jOm! hehe~

hurmh, beberapa hari lalu, ade dgr berita tak best...bukan sikit, tapi bnyk sgt....so, aku pendekkan cerita nye lah....

yup, Allah akan menguji setiap hambanya yg beriman...then, from that kejadian, aku sedar yg Allah masih lg syg kat aku...Luv u tOo!! tQ Allah..:')


Bersyukur dgn RahmatNya..

Ibu sedara aku meninggal mlm jumaat lepas...dia sgt beruntung sebb meninggal dunia pada hari Jumaat..bnyk kelebihan meninggal dunia pd hari jumaat ni mama aku ckp...:')


Air mata tanda bersyukur...

Ramai jugak dlm 2 tahun ni, seorang demi sorg family dr belah mak aku kembali ke Rahmatullah...Ade yg mengejut, ade yg sakit tenat, ade yg sakit tua, ade jugak khabarnya kene buatan org yg dengki ats sebb perniagaan maju dan tak berapa maju...ape nk jadi dgn dunia skrg? semua kejadian ni boleh sgt la buat pedoman utk kita yg masih hidup ni supaya mencari jalan kehidupan yg diredhaiNya...Semua rezeki dtg dr Allah...kalau tak maju, berusahalah dgn sunguh2 supaya maju kan...betol tak? haih, Melayu mmg cmni kot?

Sale~

Then, ade satu khabar ni yg aku tak SUKA sgt nk dgr....yes, im ur friend je kot? tak nk komen ape2 sbnrnya, tapi rase terkilan sgt..serius, rase nk guling2 terkilan...then aku nk wt cmna kan..tQ jelah aku ucapkan...Redha, Pasrah, Berdoa dan tawakal...aku percaya suatu hari nnti, ade jalannya...InsyaAllah smua akan berpihak pada aku....Aku sgt berharap......

Saat Terakhir..

Another kejadian, ramai cstmr mc'd dtg mkn...tapi sgt terkilan dgn org malaysia ni...amek SOS banyk2 smpi melimpah2 atas meja, atas tray, kekadang smpi tercmpak2 atas kerusi dan yg lagi DAHSYAT, tercampak2 atas lantai smpi penyek2 sos tu org pijak2 sana sini...haih, pelik sgt~ patu, satu lagi, segala condiment yg telah di ambil, mcm black paper, salt, sudu sundae, straw, then mcm2 lagilah kan, kalau rase mcm tak berapa nk guna tu, TAK PAYAH LA AMBIL BANYAK2.......patu bersepah sana sini, terbuang sana sini, kan dah jadi satu pembaziran...tak sayang dunia ke?

Pembaziran sos~

sakit ati jugak la kalau fikirkan masalah ni...dorg bukannya paham pon...nnt rase ade idea lg nk membebel, aku type lagi k..haha:D

wassalam!:)))

*Picture source from Google image.

No comments: